Náhrada kazet – hudební CD, pomalu ustupuje internetu
Byly doby, kdy mu dominovala „CDéčka“. To již v současnosti neplatí. Hudební CD pomalu ustupují streamované hudbě. Některé americké řetězce zvažují či už činí změny v jejich prodeji. Americký diskontní řetězec Target například plánuje řešit tuto situaci tím, že bude distributorům platit až za prodané kusy. Řetězec Best Buy naopak nadobro ukončí jejich prodej. Není o ně zájem.
Zájem dlouhodobě klesá, v autě si jej brzy také nepustíme
Teď pár čísel. V roce 2000 například, se v USA prodala hudební CD za více než 13 miliard dolarů. V roce 2016 to bylo jen něco přes jednu miliardu. Spojené státy americké však nejsou jedinou zemí, kde zájem o CD klesá. V Evropě, potažmo u nás, je situace na trhu prakticky totožná. I Češi si kupují stále méně „nosičů“ a dávají přednost legálně získávané hudbě z internetu. Nejde jen o ta hudební. Hry na PC se dnes již také nekupují v kamenných obchodech na CD.
Kvůli tomuto trendu stále méně automobilek do svých nových modelů, čím dál méně montuje rádia s CD přehrávačem. Ještě nedávno byla auta, která měla v „CD přehrávač v základu“ ternem. Dnes chtějí téměř všichni zákaznici ve svém autě USB a Bluetooth konektivitu. Jestli autorádio přehrává formát mp3 nyní již taky není podstatné. Jelikož stačí, aby jej přehrál mobilní telefon, který si propojíte s multimediálním systémem.
Legendární CD letos oslaví 36 let
Kompaktní disky – CD přitom brzy oslaví 36 let své existence. Zkrátka i zde platí, že nic zde nebude věčně. Ani „CDéčka“. Naše generace na nich vyrůstala, generace po nás si na ně ani nevzpomenou. Je to ale úplně stejné, jako když nás už nezajímaly kazety a vinylové desky, které většinu z nás zcela minuly. Kompaktní disky sice nezmizí zcela. Sám je rád dodnes používám a na svých cestách autem si z nich přehrávám hudbu. Časem je možná ale také budu mít jen pověšené doma na zdi, jako vzpomínku na doby minulé, podobně jako je to dnes běžné u těch zmiňovaných desek.