Není pochyb o tom, že internet je stále více využívaný. S jeho pomocí dnes komunikujeme s rodinou či přáteli, seznamujeme se s novými lidmi, hledáme informace, sledujeme filmy a seriály, nebo dokonce nakupujeme. A vzhledem k tomu, že firmy využijí každou příležitost k přilákání nových zákazníků, nelze se divit, že si tohoto trendu všimly a rozhodly se jej využít.
Výsledkem jsou nejrůznější typy internetových reklam. Jednou z nich je i reklama typu pay-per-click, kdy majitel stránky dostane peníze za každé kliknutí na určitý odkaz, vedoucí právě na jeho web. Je to poměrně často využívaná metoda.
Aby však fungovala, je ideální ji umístit na nějakou často navštěvovanou stránku. Dobrým příkladem jsou nejrůznější vyhledávače. I proto je pro Google PPC reklama velmi vhodná, jelikož je to celosvětově nejpoužívanější vyhledávač.
Avšak to nemusí být pravda vždy. Velmi záleží na cílové skupině zákazníků. Pokud se například orientujeme pouze na Českou republiku, pak se mnohdy vyplatí použít spíše Seznam, neboť ten je u nás stále ještě nejpoužívanější.
Umístění však není jediný problém. Nutné je se také rozhodnout, jak na PPC reklamu, aby nám přinesla co největší užitek. Zde je nutné zvážit několik faktorů.
Tím prvním je výrobek či služba, který má daná reklama propagovat. Například pokud prodáváme automobily, zřejmě nám moc nepomůže, pokud zde použijeme scény například z rodinného života. Na druhou stranu, například u pojištění se vyplatí, když ukážeme možná nebezpečí, a řekneme, že je proti nim můžeme ochránit, i když to není tak úplně pravda.
Dále je také třeba si uvědomit, jaká je naše cílová skupina. Každý typ má totiž jiné preference. Ženy středního věku se budou spíše soustředit na domácnost, zatímco teenageři budou preferovat poněkud jiný styl.
Jak je vidět, je toho poměrně dost, co je třeba vědět a uvážit. Je to však poměrně důležité, neboť jen tak si zajistíme úspěch.