Snad každý z nás, kdo má či spravuje nějakou webovou stránku, chce, aby byla populární a hodně navštěvovaná. Bohužel zvlášť v začátku je těžké určit, jakou popularitu si získá či zda by tam nebylo vhodné udělat nějaké změny. Přesto je tu jeden ukazatel pravděpodobného úspěchu či neúspěchu, který můžeme využít.
Tím ukazatelem je jeho pořadí ve výsledcích vyhledávání nejrůznějších vyhledávačů, jako je například Google, Ecosia či u nás Seznam. Tyto vyhledávací programy totiž operují podle určitých, pevně daných algoritmů, které je možné snadno predikovat. Na základě určitých kritérií pak zjistíme, jak vysoko se náš web na různých vyhledávacích platformách umístí.
A právě k tomu slouží SEO test. Jedná se o program, který na základě zadaných parametrů určí, jak si daný web povede jako výsledek vyhledávání. Možná se to příliš nezdá, ale jde o poměrně důležitou informaci, neboť čím výše je, tím je i větší pravděpodobnost, že na ni lidé kliknou a navštíví ji, a potenciálně si i něco koupí.
Jak přesně ale tyto testy fungují? Jak již bylo řečeno, je nutno zadat několik parametrů, podle kterých zahájí testování. Přitom se řídí několika poměrně důležitými ukazateli, které používají i vyhledávače při své práci. Které to jsou?
V první řadě je tu dosavadní návštěvnost stránky, a to jak celková, tak denní či týdenní. Počet lidí, kteří ji za určitou dobu navštíví, je poměrně dobrý ukazatel popularity. Avšak pokud právě začínáte, je vám to poměrně k ničemu, neboť zkrátka velkou návštěvnost ještě mít nemůžete.
Proto je tu další krok, a to je zmínka či odkaz na váš web na jiných internetových stránkách. Koneckonců, čím více se o něm mluví, tím lépe. A tady nastává možnost, jak si s výsledky trochu pohrát.
Stačí najmout firmu, která bude publikovat články, které budou obsahovat odkaz právě na vaši webovou stránku. Pokud jich bude dostatečné množství, pak už výsledky ovlivní a vy se ve výsledcích vyhledávání posunete nahoru. To dá vašemu webu start, který potřebuje.