Díky svému povolání jsem navštívila již velké množství různě velkých firem a udělala si obrázek o tom, jak to v nich chodí. Lidé se mi svěřovali, jaké výhody a nevýhody jejich práce přináší a já jim někdy záviděla a někdy se divila, že v té firmě ještě zůstávají.
Různé benefity dnes nejsou zdaleka samozřejmostí. I když v období hospodářského růstu a nedostatku pracovních sil se zaměstnavatelé snaží vymyslet pro své zaměstnance něco, čím by je u sebe udrželi. V první řadě se jedná o výši platu, odměn a délku dovolené, ale v řadě druhé jsou další výhody. A mezi ně patří i různá školení, semináře, firemní večírky, teambuilding a podobně. To jsem jako živnostník těm zaměstnancům vždy záviděla. Zvlášť, když byly podobné akce spojené s venkovními hrami a vůbec věcmi, ke kterým se člověk jako jednotlivec nedostane.
Ovšem ne každý zaměstnanec je z podobných aktivit nadšen. Zatímco já bych je brala všemi deseti, někteří remcají a jsou nespokojení, že musí obětovat víkend nebo večer ve všední den. Jiní se ale těší, že si odpočinou od rodiny a „dají si trochu do nosu“.
Viděno z druhé strany organizátora, většinou nějakého personalisty, který má podobné akce na starosti, nejedná se o věc zcela jednoduchou. Musí se totiž zajistit vhodné prostory. A čím větší firma a více zaměstnanců, tím větší problém to bývá. Můžete vše samozřejmě nechat na bedrech jiné firmy, která se organizováním podobných akcí zabývá a určit si jen termín, přibližný počet lidí a o jakou akci Vám jde a oni Vám již zajistí vhodné ubytování, i program. Musíte si ovšem připlatit. Nebo čeká personalistu vyhledávání, objíždění a obtelefonovávání vhodných objektů, aby si udělal sám přehled o tom, co dané místo nabízí a jaké jsou tam možnosti pro sportovní, relaxační a volnočasové aktivity.
Když se ale akce vydaří, jedná se o nezapomenutelný zážitek a i důvod, proč Vám Vaši zaměstnanci zůstanou věrní.